Home Aktuelno Zašto su paprike toliko zdrave?

Zašto su paprike toliko zdrave?

204
0
SHARE

Postoji bezbroj jela od ovog povrća, ali ćete obilje hranljivih materija i dragocenih antioksidansa najbolje iskoristiti ako ga jedete sveže.

Paprika i zdravlje

Paprike su poreklom iz centralne Amerike, a danas se uzgajaju širom sveta. Vrsta koja je najzastupljenija kod nas, pored ljutih paprika, jeste babura, koja obiluje antioksidansima – alfa i beta karotenom, likopenom, luteinom, kriptoksantinom i zeaksantinom, te vitaminima C i E, veoma važnim za jačanje imunološkog sistema. Dakle, veoma je ukusna i pogodna za spravljanje bezbroj specijaliteta, a trebalo bi je maksimalno iskoristiti i zbog njenih lekovitih sastojaka, koji su odlični saveznici u borbi s raznim oboljenjima, pa i onim najtežim.

Sprečava širenje malignih ćelija

Slatka paprika može biti zelene, crvene, žute, narandžaste, pa čak i ljubičaste boje zahvaljujući raznim antioksidansima koje poseduje. Beta-karoten – koji paprika sadrži – kada dospe u organizam, prerađuje se u retinol, aktivni oblik vitamina A, a on uz vitamin C sprečava dejstvo slobodnih radikala, smanjujući štetu koju oni mogu prouzrokovati na arterijama, nervima i tkivu. Pored toga, crvena slatka paprika sadrži likopen, koji sprečava i ublažava simptome kancera prostate, grlića materice, bešike i pankreasa. Pored blagotvornih antioksidansnih nutrijenata, slatke paprike sadrže sumporne enzime, poznate pod nazvivom cistein S-konjugat beta-lijaza, koji su uključeni u metaboličke procese, a za koje naučnici pretpostavljaju da mogu igrati važnu ulogu u sprečavanju malignih oboljenja.

PROČITAJTE I… Top namirnice za zdrave zube i desni

Štiti kardiovaskularni sistem

Zelene paprike sadrže gotovo dvaput više vitamina C od narandži, a takođe obiluju flavonoidima i fitohemikalijama, koji sprečavaju pojavljivanje krvnih ugrušaka, istovremeno smanjujući rizik od šloga ili srčanog udara. Zelena paprika takođe je odličan izvor vitamina B6 i B9, koji smanjuju nivo homocisteina – jedinjenja koje se smatra glavnim uzročnikom srčanog i moždanog udara. Njegovo taloženje u organizmu može oštetiti krvne sudove, što dalje uzrokuje upalne procese, porast nivoa lošeg holesterola i, u najgorem slučaju, infarkt miokarda ili moždani udar.

Reguliše telesnu težinu

Ovo povrće je najbolje jesti sveže, jer se pri termičkoj obradi mogu izgubiti vitamini važni za zdravlje organizma, a nizak broj kalorija čini je idealnom namirnicom za osobe koje pokušavaju da se reše viška kilograma. Šolja sveže naseckane parike sadrži od 30 do 40 kalorija, a njen sladak ukus i hrskavost čine je idealnom zamenom za grickalice poput čipsa ili drugih visokokaloričnih namirnica. Dinstane paprike su odličan prilog mesu, a ukoliko se dodaju u mešavinu povrća, znatno povećavaju porciju ne dodajući joj previše kalorija. Sve vrste paprika obiluju kalijumom, koji je važan za održavanje balansa tečnosti i minerala u organizmu, kao i pojačavanje funkcija mišića. Pored toga, one takođe obiluju vlaknima, koje produžavaju osećaj sitosti, olakšavajući brže sagorevanje sakupljenih masnih naslaga, a takođe štite ćelije debelog creva od bakterija i toksina.

VIŠE SAVETA POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu! 

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here