Home Zelena medicina Top zelene namirnice

Top zelene namirnice

232
0
SHARE

Niskokalorično zeleno povrće u ishrani prirodan je izvor vitamina, minerala i fitonutrijenata, koji blagotvorno deluju na organizam.

Naučna istraživanja pokazala su da ishrana bogata zelenim povrćem jača imunosistem, pomaže u lečenju postojećih bolesti te sprečava njihov nastanak. Zeleno povrće bogato je vitaminima i mineralima, kao i fitohemikalijama koje povoljno deluju na organizam. Ima nisku kalorijsku vrednost te je neizostavno u dijetalnoj ishrani. Rukola, celer, blitva, spanać, motovilac, grašak, peršun, kopriva i mladi zeleni luk svakako zaslužuju svoje mesto na vašem tanjiru. Stručnjaci preporučuju svakodnevno konzumiranje ovog povrća ili bar tri do pet puta u toku nedelje.

RUKOLA
Osim što daje prepoznatljiv ukus jelima, ova aromatična biljka blagotvorno deluje na zdravlje. Sadrži visok nivo folne kiseline i bogata je vitamina A, C i K, koji pospešuje zdravlje kostiju, zuba i pluća. Obiluje karotenoidima i mineralima kalijumom, manganom i gvožđem Bogata je vlaknima i poboljšava rad probavnog sistema, umanjuje želju za masnom hranom i pruža osećaj sitosti. Istraživanja su potvrdila da snižava nivo lošeg holesterola i reguliše šećer u krvi. Za razliku od drugih zeljastih biljaka, rukola ima nizak nivo oksalata, koji ometaju apsorpciju minerala u organizmu.

CELER
Celer je izuzetno lekovita namirnica, koja je pored šargarepe, luka i peršuna neizostavna u zdravoj ishrani. Zbog visokog sadržaja natrijuma, pomaže u lečenju gihta, mokraćnih puteva, bubrega i nervnog sistema. Takođe, od pomoći je u lečenju astme, promuklosti i reume. Naučna istraživanja pokazala su da poboljšava krvnu sliku i cirkulaciju, a pored toga reguliše nivo lošeg holesterola. Celer sadrži supstance koje poboljšavaju fleksibilnost arterija i smanjuje nivo lučenja hormona stresa, dok vitaminu C, kojim takođe obiluje, ublažava podložnost sezonskim prehladama i jača imunitet.

PROČITAJTE I… Šargla- Čuvar zdravlja

BLITVA
Brojna istraživanja pokazala su da je blitva namirnica s najviše fitonutrijenata. Pripada istoj porodici kao spanać i cvekla. Obiluje vitaminima, mineralima i dijetetskim vlaknima te sadrži znatno veću količinu gvožđa od spanaća. Takođe je bogata omega-3 masnim kiselinama, flavonoidima i antioksidansima (beta-karoten, alfa-karoten, lutein i zeaksantin). Po svom energetskom sastavu, blitva ne broji mnogo kalorija niti masti. Ne preporučuje se osobama koje imaju kamen u burezima jer sadrži oksalate.

SPANAĆ
Spanać je odličan izvor vitamina, minerala i vlakana. Obiluje proteinima, dok visok nivo gvožđa koje sadrži poboljšava rad jetre, probavnog sistema i bešike. Pomaže u lečenju anemije i preporučuje se u ishrani trudnica. Istraživanja su pokazala da ta namirnica može pomoći u lečenju raka. Bogat je i vitaminom K, koji blagotvorno deluje na zdravlje kostiju. Osim toga, spanać obezbeđuje dotok kiseonika do ćelija tkiva, jača mišićni tonus, daje energiju, poboljšava rad crva, vid, reguliše krvni pritisak, pomaže u mršavljenju i pruža zaštitu od bolesti.

PROČITAJTE I… Kupusnjače imaju i nezdravu stranu

MOTOVILAC
Ova jednogodišnja zeljasta biljka utiče na jačanje mišićnog tkiva srca, pospešuje metabolizam, povećava otpornost organizma na stres i doprinosi odžavanju koncentracije. Jača imunološki sistem, podstiče stvaranje crvenih krvnih zrnaca i poboljšava krvnu sliku. Odličan je izvor vitamina A, C i B-grupe, kao i gvožđa, kalijuma, magnezijuma i folata. Motovilac je najbolje uzimati u trenutku kada listovi počnu formirati ”grmiće”. Ne treba ga čupati iz korena već seći nožem kako bi se mogli razviti novi izdanci.

VIŠE SAVETA POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu! 

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here