Home Zelena medicina Top namirnice za zdrave zube i desni

Top namirnice za zdrave zube i desni

159
0
SHARE

Za početak – zaboravite na slatkiše i industrijske sokove, jer šećer je jedan od glavnih uzročnika karijesa i propadanja zubne gleđi.

Ishrana i zdravlje zuba i desni

Svi znamo da je šećer neprijatelj broj jedan za naše zube. Preterivanje u upotrebi slatkiša, kao i neredovna i nepravilna higijena zuba izazvaće pojavu karijesa, a kasnije i paradontopatiju, gubitak zuba i mnogo drugih problema. Što su slatkiši slađi, lepljiviji i što duže ostaju u ustima, to je veća opasnost od kvarenja zuba. Namirnice prepune skroba deluju na sličan način, jer enzimi iz pljuvačke razgrađuju skrob na kiselinu koja proizvodi jednostavne šećere. Osim što treba da izbacimo namirnice koje štetno deluju na zube, potrebno je da obogatimo ishranu i onim namirnicama koje doprinose njihovom zdravlju. Ne smemo zaboraviti da je zdravlje zuba veoma važno, ne samo zato što ćete zablistati uz lep, beo i zdrav osmeh – već ćete sačuvati i zdravlje čitavog organizma.

PROČITAJTE I… Dnevni ritual u oralnoj higijeni

Mlečni proizvodi
Poznato je da je za zdravlje zuba neophodan kalcijum, glavni sastojak kostiju i zuba, kog u izobilju ima u mleku, siru i jogurtu. Osim kalcijuma, mlečni proizvodi sadrže i fosfor, koji takođe ima važnu ulogu u očuvanju zdravlja zuba. Osim toga, sir smanjuje kiselost, koja pogoduje razvoju bakterija i uravnotežuje pH vrednost u ustima. Kazein i proteini surutke dokazano smanjuju gubitak minerala u zubnoj gleđi. Ipak, s namirnicama životinjskog porekla treba biti umeren, jer previše belančevina iz ovih namirnica može “izvući” kalcijum iz kostiju, što dovodi do slabljenja kostiju i zuba.

Celer
Može se reći da je ovo povrće prirodna četkica za zube. Kako je to moguće? Celer ima vlaknastu strukturu, te se pri njegovom žvakanju vlakna usitnjavaju, dosežu do nepristupačnih mesta oko zuba, čiste ostatke hrane i masiraju desni. Žvakanje celera izaziva i lučenje materije koja neutrališe bakterije – krivce za pojavu karijesa.

Semenke susama
Susam predstavlja jedan od najboljih izvora kalcijuma. U njemu ga ima mnogo više nego u mleku, pa je samim tim odlična hrana za zube. Dobar je za ublažavanje upala i infekcija, jačanje zuba i zubne gleđi, sprečavanje nastajanja zubnog plaka. Najbolje je jesti ga u mlevenom obliku, kao dodatak žitnim kašama ili pecivima, jogurtu…

Jabuka
Od davnina je poznato da su jabuke dobri čistači zuba, te čuvari lepog i zdravog osmeha. Za to je zaslužno obilje vitamina i minerala koje sadrže, ali i činjenica da kad grizemo jabuku – nežno masiramo oblasti između zuba i uklanjamo proizvode plaka i ostataka hrane. Osim toga, kiselina u jabukama može posvetliti boju zuba i apsorbovati površinske mrlje. Ipak, ova priča ima i svoju negativnu stranu – jabuka sadrži prirodne šećere i kiseline, koji, opet, mogu aktivirati stvaranje plaka, te je preporučljivo da nakon njenog konzumiranja popijemo čašu vode.

PROČITAJTE I… Zdraviji za samo 2 minuta

Crni i beli luk
Uveliko je poznato da su beli i crni luk veoma snažne antibakterijske namirnice, koje deluju na mnoge bakterije, uključujući i one što izazivaju karijes. Najbolji efekat postiže se kad se luk konzumira u svežem stanju. Luk može i izbeliti zube, a i beli i crni luk pomažu u slučaju zubobolje.

VIŠE SAVETA POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu! 

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here