Home Moć uma Što je teretana za mišiće, to je meditacija za psihu

Što je teretana za mišiće, to je meditacija za psihu

229
0
SHARE

Ova metoda umiruje nam um, osvešćujući sadržaje koji nas sputavaju da živimo punim plućima. Isprobajte!

Mir, nešto što nam je u današnjem užurbanom i haotičnom tempu života potrebnije nego ikad, nećemo naći u spoljnom svetu – već u sebi samima. I to na veoma jednostavan i pristupačan način – putem meditacije, tehnike opuštanja, koja nam omogućava da stignemo u središte sopstvenog bića i pronađemo preko potreban mir.

Šta je meditacija?

Kako objašnjava Dragana Bačanek, lajfkouč i učiteljica meditacije u beogradskom Integra lajf klubu, ona je za religiozne ljude slušanje boga. Jer, ako je je molitva obraćanje bogu, onda je meditacija slušanje boga. „A za nereligiozne – meditacija je kontakt s višim ja. Možemo reći i ovako: ono što je teretana za mišiće, to je meditacija za um. To je praksa koja nam umiruje um, osvešćujući sve što nam ne dopušta da živimo punim plućima“, kaže ona, navodeći da se meditacija tehnički izvodi vrlo jednostavno, te da se većina tehnika, a danas ih ima veoma mnogo, uglavnom fokusira na dah i izgovaranje neke mantre.

Pročitajte i… Jogom protiv artritisa

Zanimljivosti o meditaciji

Naša sagovornica ističe da je tehniku lako naučiti – ali da je stvarni izazov usvojiti tu novu naviku. Za to je potrebna upornost i istrajnost, što se i te kako isplati. To potvrđuje iskustvo svih koji su bili dovoljno uporni da meditiraju redovno.

Najbolji način da se meditacija savlada svakako je učenje uživo, od učitelja koji tu tehniku već upražnjava. Međutim, može se početi i s nekom od tehnika koje se nalaze na Jutjubu. Pritom je, ističe Dragana Bačanek, važno odlučiti se za jednu određenu tehniku, te nju redovno upražnjavati. Bolje je, savetuje ona, izabrati neku od ozbiljnijih i proverenih tehnika, starih nekoliko hiljada godina. „U tom izboru trebalo bi se osloniti na intuiciju i preporuku nekoga ko vam uliva poverenje. Pogledajte kako izgleda i kakav utisak ostavlja osoba koja upražnjava tu tehniku, upoznajte se s osnovnim načelima i isprobajte tehniku. Onda ćete, na osnovu tog iskustva, videti je li to vaša priča.”

Kako meditirati

Obično je svima prva asocijacija na meditaciju osoba u lotos položaju. Međutim, kako ističe naša sagovornica, sedeti u takvom položaju uopšte nije obavezno.
„To je jedna od zabluda koje prate meditaciju. Moj guru Paramahansa Jogananda, autor duhovnog klasika „Autobiografija jednog jogija“, koji je na početkom prošlog veka doneo na Zapad krija jogu, kaže da se možemo prosvetliti i na stolici, te da je za zapadnog čoveka, koji nije baš mnogo razgiban, i bolje da meditira na taj način. Jer, kako kaže, nije cilj da se fizičko telo muči, već da se potpuno opusti, te da zaboravimo na njega. U krija jogi, koja je moj duhovni put, važno je da kičma bude prava, a brada nameštena paralelno s podom.

Pročitajte i… Top 10 joga vežbi za početnike

Takođe, pogled treba da bude u tački između obrva, a fokus na udisaju i izdisaju. To su blage početne tehnike, a kako ulazite dublje u praksu, tj. vežbate telo i nervni sistem, tako dobijate i nove snažnije tehnike”, navodi Dragana Bačanek.

Kad je reč o tome koliko – i kada – treba meditirati, ona kaže da je najbolje to činiti dvaput dnevno po 45 minuta. Ipak, priznaje da je za većinu onih koji se prvi put susreću s meditacijom – to preteško. Stoga je, kako kaže, sve bolje nego ništa. Važno je otpočeti ritual, pa makar on u početku trajao i samo pet minuta, a zatim postepeno produžavati vreme koje posvećujemo kontaktu sa sopstvenom dušom. Najbolje vreme je šest ujutru, šest posle podne, kao i samo podne, ali i svako drugo vreme je dobro.

Meditacija i zdravlje

Svako ko upražnjava ovu tehniku – veoma dobro oseća njene blagodeti i preobražaj koji ona donosi duši i životu. Ono što pojedinac oseća nauka je potvrdila istraživanjima koja govore o brojnim benefitima meditacije po naše sveukupno psihičko i fizičko zdravlje.
„Danas se više nego ikad sa sigurnošću može reći šta su dobrobiti meditacije, budući da živimo u vreme kad razni aparati mogu snimati mozak i jasno videti kako se on menja čak i posle nekoliko nedelja desetominutne meditacije. Profesorka psihologije na Stenfordu dr Keli Mekgonigal piše (“Instinkt volje”) da meditacija podstiče dotok krvi u prefrontalni korteks slično kao što dizanje tegova pojačava prokrvljenost mišića.

Pročitajte i… Imate problem sa pritiskom? Evo kako treba da dišete!

Prema tome, meditacija je najviše što možemo učiniti da ubrzamo evoluciju i u potpunosti iskoristimo svoj mozak. Kako su otkrili neuronaučnici, kad naučite mozak da meditira, ne samo što postajete bolji u meditaciji već i proširujete spektar svojih veština samokontrole, što znači da poboljšavate pažnju, kao i da lakše savlađujete stres i kontrolišete nagone i samosvest”, ističe Dragana Bačanek, dodajući da je Američki nacionalni institut objavio podugačak spisak hroničnih i akutnih bolesti u slučaju kojih meditacija može pomoći.
U mnogim kompanijama, poput Googlea, Applea i Nikea, već nekoliko godina postoje tihe sobe gde se menadžerima, zbog prirode njihovog posla i nivoa stresa kome su svakodnevno izloženi, omogućava da meditiraju.

Razgovarala: Radenka Marković

VIŠE SAVETA POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu! 

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here