Home Isprobali smo Rešite se zatvora: Jedite hranu bogatu vlaknima!

Rešite se zatvora: Jedite hranu bogatu vlaknima!

231
0
SHARE

Ishranu ne treba naglo menjati, jer tako činite medveđu uslugu svom organizmu – zato u jelovnik postepeno unosite sveže voće i povrće, integralne žitarice i orašaste plodove.

Iako je opstipacija (zatvor) uobičajena pojava, ljudi o njoj nerado govore – jedno istraživanje pokazalo je da bi radije otkrili sve o svojim seksualnim navikama nego o zatvoru, koji često prate nadutost i bolovi u stomaku. Ista studija pokazala je da 66 odsto žena i 51 odsto muškaraca s vremena na vreme ima problem sa zatvorom. Stručnjaci kažu da nema razloga za brigu ukoliko se opstipacija javlja s vremena na vreme, ali i da bi trebalo potražiti pomoć ako su problemi s varenjem učestali, kad se govori o hroničnoj opstipaciji. Iako mnogi smatraju kako je redovna stolica znak da nema zatvora, treba imati na umu da potreba za odlaskom u toalet nije kod svih ljudi jednako česta.

Zašto se javlja zatvor

Dok ono što smo pojeli prolazi kroz creva, voda se apsorbuje, a ostaci hrane formiraju stolicu. Mišićni pokreti pomeraju stolicu kroz debelo crevo do rektuma, gde se ona oslobađa u vidu izmeta. Kada se ovaj proces uspori, stolica postaje suva i teško ju je izbaciti. Na usporavanje umnogome utiče nepravilna ishrana. Masna hrana, začinjeno meso i mesne prerađevine, jaja i mlečni proizvodi nemaju vlakna u sebi, pa je njihovo varenje otežano.

Fizička neaktivnost dodatno usporava sistem organa za varenje, pa su ljudi koji provode dan sedeći, ili su pak hospitalizovani, izloženiji zatvoru. Zato se savetuje povećana fizička aktivnost. Takođe, stresne situacije često sa sobom nose i ishranu “u hodu”, uz nedostatak vremena za vežbanje ili šetnju, pa su osobe pretrpane obavezama često podložne opstipaciji. Pojavi zatvora može doprineti i neredovan odlazak u toalet, te upotreba određenih lekova.

PROČITAJTE I… Opstipacija i kineska medicina

Spas u hrani bogatoj vlaknima
Ljudi koji jedu dovoljno voća, povrća, orašastih plodova i integralnih žitarica – gotovo sigurno staju na put zatvoru. Naime, ove namirnice bogate su vlaknima, koja ubrzavaju varenje i omekšavaju stolicu. Mada stručnjaci preporučuju da se dnevno unosi u organizam najmanje 25 g vlakana (žene) odnosno 38 g (muškarci) – istraživanja pokazuju da ljudi uzimaju jedva 15 g na dnevnom nivou.

Zato hleb od belog brašna zamenite onim koji sadrži cela zrna žitarica, a umesto čipsa grickajte neslane kokice ili semenke. Bar jednom ili dvaput nedeljno zamenite meso pasuljem, koji možete dodati i salati, a umesto jaja doručkujte dve sveže jabuke ili ovesenu kašu sa suvim voćem. Međutim, važno je znati da način ishrane ne treba menjati naglo, jer previše vlakana odjednom može izazvati nadimanje. Zato postepeno navikavajte organizam na njih i obavezno pijte dosta vode, jer vlakna bez vode mogu pogoršati situaciju.

Magnezijum deluje kao laksativ

Magnezijum je prirodni laksativ – opušta creva i privlači vodu, pa samim tim omekšava stolicu. Ovaj mineral, koji je koristan i za zdravlje kostiju, možete uneti u organizam ako jedete ribu, zeleno lisnato povrće, mahunarke, avokado, banane, ali i suvo voće, posebno smokve. Takođe, ljubitelji slaktiša mogu dati sebi oduška konzumirajući crnu čokoladu, bogatu ovim mineralom.

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here