Home Formula zdravlja Nesanica – pravilan odabir hrane umesto lekova

Nesanica – pravilan odabir hrane umesto lekova

180
0
SHARE
Foto: Guliver/Thinkstock

Ponekad vam je sticanje nekih novih navika i iskorenjivanje starih dovoljno da olakšate san, a od velike pomoći mogu biti i neke namirnice, poput bundevinog semena i kivija.

Hrana i lečenje nesanice

Dobar san je od velikog značaja za celokupno čovekovo zdravlje. Ipak, s nesanicom se suočava mnogo ljudi, mladih i starih, ali joj se ne pridaje dovoljan značaj. Osobe koje pate od nesanice – ili ignorišu problem ili uzimaju sedative na svoju ruku, što je svakako pogrešno. Stručnjaci ističu da nisu uvek neophodni lekovi, te nema razloga da se plašite posete lekaru. Ponekad vam je sticanje nekih novih navika i iskorenjivanje starih dovoljno da olakšate san. Takođe, uvek prvo pokušajte primeniti prirodne metode koje olakšavaju usnivanje, što podrazumeva i pojedine namirnice iz kuhinje.

PROČITAJTE I… Top namirnice za prirodan i negovan izgled

Tu su svakako i biljni čajevi koji vam mogu pomoći, ali i različite tehnike oslobađanja od stresa. Nagle promene vremenskih prilika, stres, trudnoća, menopauza, pojedini lekovi, anksioznost, alkohol, nikotin… sve to može uzrokovati nesanicu, a da bi se postigao pravi efekat u lečenju, važno je otkriti šta je izazvalo poremećaj spavanja. Zato, nema razloga da se mučite, već posetite psihijatra ili psihologa, koji će vam pomoći da rešite problem i sačuvate zdravlje.

Kasna večera ometa san

Ljudi često nisu svesni da hrana koju su pojeli – ali i vreme kad su to učinili – može narušiti san. Sigurno ste primetili da posle kasne i obilne večere lošije spavate i mnogo više sanjate. Želudac pretrpan hranom radi punom parom, a vi se samim tim ne možete adekvatno odmoriti. Ponekad je pomeranje večere za koji sat ranije dovoljno da poboljšate san. Zato – izbegavajte kasne i teške obroke. Meso, jaja i mahunarke nisu dobar izbor za ovaj obrok, jer hrana bogata proteinima sadrži neke amino-kiseline koje održavaju budnost.

Ugljeni hidrati za dobar san

Umesto teško svarljive hrane, za večeru odaberite složene ugljene hidrate, poput integralnih žitarica – ovsa, ovsenih pahuljica, pirinča, integralnih testenina… jer sadrže amino-kiselinu triptofan, koja proizvodi serotonin, a on ima smirujuću ulogu u prenošenju nervnih impulsa u mozak. Obrok s visokim sadržajem ugljenih hidrata stimuliše oslobađanje insulina, koji pomaže vaskularnom sistemu u protoku triptofana. Upravo zato lakše zaspimo. Uz ugljene hidrate možemo pojesti neku namirnicu koja sadrži kalcijum – susam ili jogurt, ili pak mladi sir, jer ovaj mineral pomaže mozgu da iskoristi triptofan za proizvodnju melatonina, pa ćete lakše zaspati. Triptofana ima i u sojinom mleku, tofu siru, humusu, sočivu…

PROČITAJTE I… Seme sunokreta- najzdravija grickalica

Semenke bundeve
Mnogi ih grickaju jer im sam ritual grickanja smiruju živce, ali nije to jedini razlog što bundevine semenke imaju umirujuć efekat. Naime, one su bogate magnezijumom, mineralom koji deluje smirujuće i pomaže oslobađanje od stresa, čestog uzročnika neprospavanih noći. Samo 50 grama bundevinih semenki sadrži oko 220 mg magnezijuma, što ih svrastava među namirnice s najvećim sadržajem magnezijuma. Možete ih ubaciti u domaći hleb, peciva i kaše od žitarica, ili pak samleti i umešati u jogurt, praviti namaze od njih… Mogućnosti su mnogobrojne.

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here