Home Zelena medicina Nedostaje vam kalcijuma? Saznajte koji su njegovi prirodni izvori

Nedostaje vam kalcijuma? Saznajte koji su njegovi prirodni izvori

437
0
SHARE

Ovaj mineral je važan za zdravlje kostiju, ali nije istina da su mleko i mlečni proizvodi njegov jedini izvor. Pogledajte i ostale.

Kalcijum u namirnicama

Mleko i mlečni proizvodi nisu jedini izvor kalcijuma, a osim toga – mleko je idealna namirnica samo za odojčad. Ne treba zaboraviti da organizam možemo snabdeti i kalcijumom iz namirnicama koje nisu životinjskog porekla. Ova mogućnost nije dovoljno poznata iz više razloga. Ipak, činjenica je da naša svakodnevna ishrana, bez obzira na to koliko imamo godina, mora sadržati kalcijum kako bismo izbegli osteoporozu. Za zdravlje kostiju su isto tako važni fizička aktivnost i izlaganje sunčevim zracima. Da vidimo na koje to namirnice biljnog porekla možemo računati.

SUSAM
Susam predstavlja značajan izvor kalcijuma – 100 grama sadrži i do 850 mg. Prosečna preporučena dnevna količina kalcijuma iznosi 1.000 mg do 1200 mg. Kako nije jednostavno konzumirati susam u velikim količinama, možete ga samleti (neposredno pred upotrebu) i dodati salatama i čorbama s povrćem, ili pak koristite tahin i susamovu pastu. Pored toga, seme susama sadrži i mnogo gvožđa, pa se preporučuje anemičnim osobama.

PROČITAJTE I… Zdravi kao dren uz čašu piva dnevno

SEME MAKA
Sadrži istu količinu kalcijuma kao i zreli sirevi, tj. do 1.400 mg na 100 grama. I ovo seme možete ubaciti u jela, u torte, kao i u domaći hleb. Između ostalog, seme maka je poznato i po svojoj sposobnosti da snizi visok nivo holesterola.

BADEMI I SUVO VOĆE
Sjajan su izvor dobro raspoloživog kalcijuma, ali i magnezijuma, koji je takođe veoma važan elemenat. Na tržistu postoje i brašno i mleko od badema, koji mogu obezbediti potrebnu dnevnu količinu kalcijuma. Ne treba zaboraviti ni suve smokve, lešnike, orahe i pistaće, kao ni sušene kajsije, koje su odličan izbor za užinu.

BRAŠNO OD ROGAČA
Isprobajte ovo brašno, jer je veoma bogato kalcijumom i gvožđem. Neki ga preporučuju kao zamenu za kakao prilikom pripreme kolača, a neki ga koriste kao zamenu za kafu. Ne sadrži kofein i niskokalorično je. Brašno od rogača može se koristiti za pripremu raznih kolača, ali i drugih vrsta jela.

SAZNAJTE i… Zašto treba jesti grašak

ŽALFIJA
Od svih aromatičnih biljaka – žalfija se izdvaja po tome što je izuzetno bogata kalcijumom. Ali kako da je uzimamo u dovoljnim količinama? Postoji jedan trik, a predstavićemo ga na sledećoj stranici uz jedan interesantan recept.

POVRĆE I ZELEN
Kalcijum unosimo u organizam i kad jedemo određene vrste povrća, posebno maslačak, listove repe, cikoriju, blitvu, endiviju, zelenu salatu.

VIŠE SAVETA POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu! 

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here