Home Preventiva Muči vas glavobolja? Jedite slatki krompir i đumbir!

Muči vas glavobolja? Jedite slatki krompir i đumbir!

172
0
SHARE

Izbegavajte mesne prerađevine i zrele sireve, a uz obaveznih osam čaša vode dnevno uživajte u namirnicama bogatim koenzimom Q10, magnezijumom i vitaminima A, C i B kompleksa.

Uzročnici glavobolje

Ako vas često muči bol u glavi – niste sami. Stručnjaci procenjuju da oko 78 svetske populacije vodi bitku s običnim, tenzionim glavoboljama. One najčešće nisu znak ozbiljnijeg oboljenja, ali poseta neurologu obavezna je ukoliko postanu toliko česte da počnu remetiti kvalitet života ili smetati u obavljanju svakodnevnih aktivnosti. Brojni su uzroci glavobolja: hormonske promene kod žena, depresija, nedostatak sna, anksioznost i izloženost stresnim situacijama, preskakanje obroka, konzumiranje cigareta i alkohola, te dugo držanje glave u istom položaju prilikom rada na računaru ili čitanja knjige. Boravak u zagušljivim prostorijama takođe može izazvati glavobolju, pa stoga provetravajte svoj dom. Takođe, potrudite se da bar pola sata dnevno provedete na svežem vazduhu.

Ishrana i glavobolja

Izbegavajte sir i crveno vino
Lista namirnica koje mogu izazvati glavobolju veoma je dugačka, ali nisu svi ljudi podjednako osetljivi na njih. Stoga je najbolje da beležite šta, kada i koliko jedete – kako biste shvatili koju bi hranu trebalo da precrtate s liste poželjnih specijaliteta. Istraživanja su pokazala da glavobolju mogu izazvati masna, suviše začinjena i industrijski prarađena jela, koja obično sadrže mnogo šećera ili masti, a malo nutrijenata. Okidači mogu biti namirnice bogate tiraminom (zreli sirevi i crveno vino), kao i voće poput avokada, papaje, smokava i šljiva. Mada se i banane ubrajaju u namirnice koje sadrže tiramin, u njima je mnogo više magnezijuma, koji se pokazao kao odličan lek za glavobolju.

PROČITAJTE I… Biorezonantnom terapijom protiv migrene

Pijte dovoljno vode
Kao što pojedine namirnice mogu izazvati glavobolju, ima i onih koje joj mogu stati na put. Kad vas zaboli glava, nemojte odmah posezati za lekovima protiv bolova, jer oni mogu oštetiti jetru, već obratite pažnju na jelovnik. Pre svega, dnevno pijte šest do osam čaša vode, jer dehidratacija može izazati glavobolju. Pijete li dovoljno tečnosti proverićete ako pogledate urin – što je tamniji, to vam je više tečnosti potrebno. Jedite povrće u kojem ima dosta vode, poput krastavaca ili spanaća, bogatog i dragocenim magnezijumom. Ovog minerala najviše ima upravo u zelenom lisnatom povrću, ali i u semenkama bundeve i susama, skuši i smeđem pirinču.

Uživajte u piletini s karijem
Koenzim Q10 takođe može biti od pomoći, a ima ga u pomorandžama, jajima, brokoliju, karfiolu, jetri, barenom pilećem mesu i masnoj ribi. Može pomoći i kalcijum, koga ima u jogurtu, bademima, soji i integralnim žitaricama. Kalijum je takođe odličan saveznik, a njime obiluju beli pasulj, pečurke, masna riba, koja sadsrži i esencijalne masne kiseline, krompir u ljusci te zeleno lisnato povrće. Hranu začinite đumbirom, koji se pokazao kao odličan borac protiv glavobolje, a možete dodati i prstohvat nane ili ruzmarina. Kari je takođe delotvoran – mešavina indijskih začina može stati na put glavobolji, naročito ako je zagrejana, pa je stoga dodajte jelima koja se služe topla.

Probajte slatki krompir

Vitamin A može pomoći u ublažavanju glavobolje, a najviše ga ima u kuvanom slatkom krompiru – batatu, te šargarepi, zelenom lisnatom povrću i tikvicama. Pomaže i vitamin B12, koji se u organizam može uneti jedino putem namirnica životinjskog porekla – ako ne jedete meso, jedite jaja i pijte mleko. S druge strane, vitamin B6 takođe može stati na put glavobolji, a sadrže ga semenke suncokreta, živinsko meso i spanać.

VIŠE SAVETA POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu! 

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here