Home Formula zdravlja Kako pobediti adrenalni umor

Kako pobediti adrenalni umor

72
0
SHARE

Stručnjaci smatraju da je stres glavni uzročnik ovog problema koji poprima skoro epidemijske razmere, a drugo mesto zauzima loša ishrana.

Ukoliko ste konstantno iscrpljeni i bezvoljni, možda patite od adrenalnog umora, poremećaja koji nastaje usled nepravilnog rada nadbubrežnih žlezda, važnih za održavanje psihofizičkog zdravlja. Hormoni koje one luče kontrolišu nivo šećera u krvi i stres, utiču na pretvaranje ugljenih hidrata u energiju i glukoneogenezu (pretvaranje proteina i masti u glukozu), normalizuju imunološki sistem, upalne procese, krvni pritisak, drže elektrolite u ravnoteži te regulišu distribuciju uskadlištenih masti i kardiovaskularne funkcije.

Ukoliko nadbubrežne žlezde ne funkcionišu kako treba to može biti uzrok izrazitog zamora, iscrpljenosti, poremećaja nivoa šećera u krvi, potrebe za slatkim i kofeinom, nemogućnosti da se osoba izbori sa stresom…

Šta uzrokuje adrenalni umor

Stručnjaci veruju da stres, naročito hronični, može uzrokovati preopterećenje nadbubrežnih žlezda do te mere da prestanu da obavljaju svoju ulogu. Oni smatraju da adrenalni umor uzrokuju:
* stresna iskustva kao što su smrt bližnjih, razvod, gubitak posla, dijagnostikovanje ozbiljnog oboljenja i slično;
* izloženost toksinima i zagađivačima iz životne sredine;
* duža izloženost stresu usled finansijskih problema, loših odnosa ili loših radnih uslova, kao i drugih stanja koji izazivaju osećaj bespomoćnosti;
* negativne misli i emocionalna trauma;
* manjak sna;
* loša ishrana i nedostatak fizičke aktivnosti.

PROČITAJTE I… Ajurvedski trikovi protiv sezonskog umora

Koji su simptomi adrenalnog umora

Kada nadbubrežne žlezde prestanu da proizvode dovoljno hormona, to utiče na svaku telesnu funkciju. Najčešći simptomi su: jutarnji umor i problemi s buđenjem, smanjen libido, depresija, slabost u mišićima, loša koncentacija, slabljenje kostiju, razne upale, povećan broj alergijskih reakcija, loš san, razdražljivost, umor, potreba za slatkim, gubitak kose, gojenje, napetost u mišićima, netolerancija na hranu bogatu ugljenim hidratima ili kalijumom, osim ako je u kombinaciji sa mastima i proteinima.

Ishrana i adrenalni umor

Izbegavajte šećer i belo brašno

Budući da ishrana siromašna hranljivim materijama opterećuje nadbubrežne žlezde, jetru, pankreas i druge organe, takođe može biti uzrok adrenalnog zamora. Kada jedemo šećer, belo brašno i druge prerađene namirnice, one se veoma brzo apsorbuju u našem organizmu i prebrzo podižu nivo šećera u krvi. Ovo šalje signal upozorenja pankreasu, zbog čega on oslobađa veću količinu insulina kako bi se izborio s visokim nivoom glukoze u krvi.

Nakon toga, nadbubrežne žlezde dobijaju signal da oslobode kortizol kako bi se nivo šećera u krvi ponovo podigao, jer taj hormon sarađuje s insulinom da bi nivo šećera u krvi bio u ravnoteži. Svaki put kada jedete šećer i prerađenu hranu, pankreas i nadbubrežne žlezde prolaze kroz ovaj ciklus i to ih opterećuje. S vremenom, ukoliko se ovaj prosec stalno ponavlja, nadbubrežne žlezde prestaju da luče kortizol. Zbog toga je nivo šećera u krvi stalno nizak, što osim adrenalnog zamora uzrokuje i hipoglikemiju.

PROČITAJTE I… Sok od celera protiv hroničnog umora

Toksini – još jedan krivac

Uobičajene hemikalije koje se nalaze u sredstvima za ličnu higijenu, sanitarijama, parfemima, kozmetičkim preparatima, osveživačima vazduha, deterdžentima, građevinskom materijalu, pesticidima i herbicidima, remete rad endokrinog sistema i jedan su od vodećih uzroka adrenalnog umora. Održavanje endokrinog sistema u ravnoteži izuzetno je složen proces i veoma mala količina toksina može mu naneti štetu. Telo nema sposobnost da razlaže ovakve toksine, zbog čega ih je, kada jednom dospeju u organizam, teško a ponekad čak i nemoguće eliminisati. Talože se u tkivima i masnim ćelijama te konstantno cirkulišu kroz organizam. Teški metali, naročito živa, direktno mogu ugroziti rad nadbubrežnih žlezda i zaustaviti lučenje kortizola, pa samim tim i uzrokovati adrenalni umor.

Jedite više proteina

Trebalo bi jesti što više organske hrane, najmanje tri veća ili pet manjih obroka dnevno, i pritom birati namirnice bogate hranljivim materijama kao što su povrće i voće, orašasti plodovi, semenje i zdrave masti u vidu maslinovog ili orahovog ulja. Ishrana obolelih od adrenalnog zamora trebalo bi da obiluje proteinima, a preporučuju se piletina, ćuretina, pačetina, govedina i riba. Nemojte jesti voće na prazan stomak i birajte ono koje sadrži manje šećera, kao što su maline, borovnice, kupine, jagode, jabuke, kruške, šljive i kivi.
Smanjite unos čak i složenih ugljenih hidrata. Najbolja ishrana za osobe koje boluju od adrenalnog umora jeste neznatno modifikovana verzija paleo dijete, koja podrazumeva velike količine proteina iz mesa i masti, povrća siromašnog ugljenim hidratima i malu količinu voća, orašastih plodova i semenja. Žitarice, mahunarke i krompir trebalo bi ograničiti ili izbegavati. Osim toga, pijte dovoljno vode.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here