Home Moć uma Izlečite telo mislima

Izlečite telo mislima

842
0
SHARE

Pravilno primenjene tehnike jačanja svesti i samokontrole ublažavaju hronične bolove na prirodan način te tako poboljšavaju kvalitet života

Za ljude koji pate od hroničnih bolova život je ponekad pravo mučenje. Migrena, artritis ili bol u kičmi otežavaju i najjednostavnije životne aktivnosti, kao što su tuširanje, odlazak u kupovinu, čak i sedenje. U takvim slučajevima najlakše je otići u apoteku i kupiti lek koji će umiriti bol. Ali to ima svoju cenu jer se neretko javljaju nuspojave u vidu probavnih smetnji i – što je još gore – stvaranja zavisnosti.

Srećom, bol se može ublažiti i bez upotrebe medikamenata, dovođenjem duha i tela u sklad, što omogućava povratak normalnom životu. Prema skorašnjim naučnim istraživanjima, čovek ima urođenu sposobnost da kontroliše bol: eksperimenti su pokazali da stimulisanje određenih centara u mozgu dovodi do smanjenja tog neprijatnog osećaja.

”To pomalo liči na smanjivanje zvuka na radiju”, objašnjava dr Šon Mekej, šef Odseka za Medicinu bola na Univerzitetu Stanford. ”Input je isti, ali je bol mnogo manji.” Predstavljamo vam četiri inovativne tehnike za upravljanje hroničnim bolom, koje se mogu koristiti kao alternativa za lekove ili se, ukoliko doktor to odobri, uključiti u zvaničnu medicinsku terapiju.

1

Vođena imaginacija

Ove vežbe pomažu da se ublaži bilo koji tip bola, a zasnivaju se na vrlo prostoj činjenici: kada um nešto zamisli, telo se ponaša kao da se to stvarno dešava. Istraživanja ovog fenomena sprovodili su najpoznatiji svetski neurolozi i pokazalo se da je takozvana vođena imaginacija u stanju da uđe u ”prirodnu apoteku” mozga i stimuliše lučenje supstanci sličnih opijatima, koje utiču na ublažavanje bola. Osim toga, ova tehnika pomaže opuštanje mišića i smanjuje posledice stresa, a može se savladati uz pomoć eksperta ili pak samostalnim vežbanjem.

Kako se primenjuje:

  • Imaginacija se ”stavlja u pogon” čim se bol pojavi, ne treba čekati da uzme maha.
  • Namestite se u sedeći ili ležeći položaj (onako kako vam najviše prija – važno je da vam je udobno). Trebalo bi da budete opušteni, ali istovremeno i koncentrisani.
  • Stvorite u glavi sliku koja je za vas oličenje mira i spokojstva. To može biti cvetno polje, prijatna tišina u sobi, planina ili oblak. Važno je da se tu osećate potpuno opušteno.
  • Dok zamišljate svoju oazu spokoja, aktivirajte sva čula i obratite pažnju na zvuke koji dopiru iz tog prostora, osetite mirise koji vas okružuju. Posmatrajte svetlost, fokusirajte se na raznolikost boja. Aktiviranje čula doprinosi življoj i realnijoj imaginaciji, ali i opuštanju desne hemisfere mozga.
  • Kada zamislite ambijent sa svim detaljima, pokušajte da definišete osećanja koja vas obuzimaju.
  • Ostanite u ovom prijatnom, udobnom položaju bar 15 minuta.

Ukoliko mirno sedite, može se javiti bol, a u tom slučaju probajte dinamičku meditaciju.

VIŠE SAVETA POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu! 

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here