Home Isprobali smo ISPROBAJTE TERAPIJU ŠUMOM

ISPROBAJTE TERAPIJU ŠUMOM

507
0
SHARE

Naučno jedokazano da tehnika shinrin-yoku (stapanje sa šumskom atmosferom) ubrzava izlečenje, snižava krvni pritisak i doprinosi umanjenju stresa i uspostavljanju narušene mentalne, duhovne i fizičke ravnoteže

Boravak u prirodi najbolji je način da se sklonite i odmorite od haotične svakodnevice i brzog životnog tempa. U nastavku vam nudimo savete stručnjaka kako da na najbolji način iskoristite blagodeti boravka u šumi.

Šum vetra i zraci sunca koji prodiru kroz visoke krošnje zaista doprinose osećanju spokoja koje se javlja dok smo u šumi. Možda niste znali, ali sad je i naučno dokazano da boravak u šumi pod nazivom „kupanje šumom“ – umanjuje stres i uspostavlja narušenu mentalnu, duhovnu i fizičku ravnotežu.

Termin je prevod japanskog izraza shinrin-yoku, skovanog 1982, koji u doslovnom prevodu znači„stapanje sa šumskom atmosferom“, a koji se prepisuje kao terapija za snižavanje krvnog pritiska, poboljšavanje raspoloženja i oslobađanje od stresa.

Natapanje šumskom rosom

Shinrin-yoku zapravo je deo nacionalnog zdravstvenog programa u Japanu, a o njegovom značaju svedoče i podaci da se na istraživanje ovog vida terapije godišnje potroši oko tri miliona funti, te da je za to predviđeno pedeset i pet postojećih šuma s pešačkim stazama, pri čemu je predviđeno da ih bude više. Nisu Japanci jedini koji obnavljaju energiju u šumama.

U Maleziji se ovaj terapeutski koncept naziva mandi embun, što u prevodu znači „natapanje šumskom rosom“, a trend se raširio i po Južnoj Koreji, Tajvanu i Finskoj.

Osećaj sklada

Istraživanja pokazuju da se 82% ljudi oseća srećnije kad su okruženi zelenilom. Zašto?

Stručnjaci objašnjavaju da smo mi „podešeni“ za život u prirodi, te da uživamo u prirodnom okruženju, pogotovo ako u njemu dominira bujno zelenilo. Zelena je najzastupljenija boja u prirodi, a povezujemo je sa skladom, mirom, spokojem i harmonijom. Postoje dokazi da se hipofiza stimuliše, da se mišići opuštaju, a  da nivo histamina u krvi raste kad smo izloženi zelenoj boji.

Boraveći na otvorenom, regulišemo nivo serotonina, neurotransmitera koji upravlja raspoloženjem, ponašanjem i apetitom. Ako je nivo ovog hormona previsok, postajemo razdražljivi i napeti. Ako je prenizak, postajemo depresivni. Udisanje svežeg vazduha, bogatijeg kiseonikom, pomaže uspostavljanju optimalnog nivoa serotonina, te samim tim doprinosi boljem raspoloženju.

Osećanja zadovoljstva, sreće i spokoja što se javljaju posle boravka u šumi – koristiće i vašim bližnjima, jer će oni biti među prvima koji će osetiti dobrobiti vaše promene.

Šumoviti predeli ubrzavaju ozdravljenje

*Istraživanje objavljeno u žurnalu Public Health otkriva da boravak u šumi blagotvorno utiče na sva akutna osećanja i hronični stres. Osim što ublažava simptome anksioznosti, umanjuje rizik od pojave oboljenja uzrokovanih stresom.

*Dokazano snižavanje krvnog pritiska i hormona stresa, kao i porast nivoa seruma adiponektina utiču na sprečavanje gojaznosti, dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih oboljenja.

*Boravak u opuštajućem ambijentu, poput šume, ne budi u nama porive za zaradom, potrošnjom i takmičenjem, koji se smatraju najjačim izazivačima stresa, a izostanak gradske buke, svež vazduh i zvukovi prirode veoma brzo otklanjaju mentalni zamor i pospešuju fizički oporavak od bolesti i iscrpljenosti.

*Dobro je poznato da šetnje šumom jačaju povezanost među članovima porodice i prijateljima, a naučnicu su dokazali da čak i deca koja u školskom dvorištu imaju dosta drveća – postižu bolje rezultate u učenju i lakše pamte.

*Osobe koje rade u kancelarijama s pogledom na šumu ili drveće – imaju bolju koncentraciju i rezultate.

 

Ako vam je šuma daleko…

Ukoliko niste u mogućnosti da odete u pravu šumu, i gradski park poslužiće svrsi. Najvažnije je da se što više isključite iz svega što nije sama priroda, kako biste se bolje stopili s okruženjem i pročistili čula i duh. Birajte vreme kad nema puno ljudi. I, što je najvažnije, ostavite telefon kod kuće.

Nedavno istraživanje sprovedeno pri BBC-ju pokazuje da čak i gledanje dokumentarnih emisija o prirodi snižava krvni pritisak, smanjuje tenziju i otklanja stres.

NASTAVAK POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu!

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here