Home Moć uma Iskoristite snagu snova

Iskoristite snagu snova

474
0
SHARE

Pored toga što su zabavni, lucidni snovi imaju pozitivan uticaj na svakodnevni život – ubrzavaju izlečenje, olakšavaju probleme, pomažu u emotivnim krizama, … Naučite da ih kontrolišete

Ukoliko možete da se setite svojih snova, onda ste sigurno iskusili bar jedan lucidni san u kojem ste bili svesni da sanjate i da ga donekle možete kontrolisati. Neki ljudi, međutim, uspevaju da upravljaju svojim snovima do te mere da im polazi za rukom da stvore bilo kakav drugi svet, prožive bilo koju fantaziju i iskuse sve što zamisle. Kako im to uspeva?

Istraživanjima na Univerzitetu u Franfurktu potvrđeno je da se fiziologija mozga menja onog trenutka kad osoba doživi lucidni san, odnosno da se tada pojačava aktivnost u delovima mozga koji su povezani sa samospoznajom.

Jednostavnije rečeno, jedan deo mozga stvara trodimenzionalne slike kako bi kreirao scenografiju sna, dok drugi njegov deo ostvaruje punu i aktivnu interakciju s ovom zamišljenom slikom, kao da se kompletna scena odvija u realnom svetu. Lucidni snovi su zapravo jedna vrsta moždanog treninga, gde je cilj isključiti ”autopilota” i uspostaviti kontrolu kao u budnom stanju.

KAKO DA VEŽBATE ONO ŠTO ĆETE SANJATI

Da bi ste mogli da sanjate ono što želite, potrebno je da napravite dobru pripremu. Odaberite temu sna, napišite ”scenario” ili potražite priču iz dnevnika snova i pročitajte je više puta.

Veoma je važno da budete koncentrisani i da stalno ponavljate bitne momente. Kada krenete na spavanje, opustite se, zatvorite oči i počnite da sanjarite. Stvarajte slike onoga što želite da sanjate, pokušajte da zamislite zvukove, osmislite dijaloge. Tokom celog procesa budite mirni.

Jedna od najuspešnijih tehnika lucidnog sanjanja je MILD.

Prvi korak jeste da navijete sat da vas probudi četiri i po, šest ili sedam i po sati nakon što ste zaspali. Nakon buđenja prisetite se šta ste sanjali i zatim se ponovo vratite na spavanje zamišljajući da ste u tom snu. Ne brinite ako prvih nekoliko puta ostanete bez uspeha i ako vas nekontrolisane misli počnu ometati. Nakon dovoljnog broja pokušaja uspećete da doživite potpuno iskustvo lucidnih snova.

SAN ILI JAVA

Tokom ovladavanja tehnikom veoma je važno da naučite da razlikujete san od jave. Ponekad će vam snovi biti toliko stvarni da ih nećete razlikovati od stvarnog sveta. Zato je dobro da sebe istrenirate kako biste mogli prepoznati kad sanjate.

Zapitajte se: ”Da li sanjam?” i obratite pažnju na okolinu. U snovima, okolina je nestalna, drveće menja boju, sat otkucava vreme unazad, ukoliko pokušate da pročitate nešto – tekst se pomera ili menja, a kada pogledate ruke ili noge – one će se u jednom mometu izmeniti.

Prvi put kad se u snu zapitate sanjate li ili ste budni možete početi da važbate da upravljate snovima. Pokušajte da ostanete u snu i da se ne budite (biće veoma teško na početku, ali je dobra stvar što se možete vratiti u isti san ukoliko ponovo zaspite nakon nekoliko minuta), a zatim počnite da sugerišete sebi šta da radite (”Sada ću potrčati, a nakon toga ću sesti“).

Ukoliko vam je cilj da letite u snu, za početak vežbajte upravljanje jednostavnim aktivnostima, poput skakanja ili vožnje bicikla. Čak i te aktivnosti mogu biti zabavne kad shvatite da ih vi kontrolišete….

NASTAVAK POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu! 

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here