Home Moć uma IMATE PROBLEM S PRITISKOM? Evo kako treba da dišete

IMATE PROBLEM S PRITISKOM? Evo kako treba da dišete

491
0
SHARE

Ali, to nije sve… Promenom načina disanja možete se rešiti glavobolje, ublažiti astmu, pa čak i poboljšati pamćenje. Otkrijte pravu tehniku za svaku boljku

Za niži krvni pritisak
Isprobajte: Disanje kroz levu nozdrvu

Prema indijskoj medicini, disanjem kroz levu nozdrvu snižava se krvni pritisak i umiruje ubrzan rad srca. Ukoliko ste izvan kuće postavite kažiprst i srednji prst desne ruke na tačku između obrva, a desnim palcem zapušite desnu nozdrvu.

Tokom šest minuta polako dišite samo kroz levu nozdrvu. Pozitivan efekat ostvarićete i ukoliko sednete u turski sed i kažiprstom zapušite desnu nozdrvu.

Protiv glavobolje
Isprobajte: Usredsredite se na rebra

Većina nas diše površno, što može prouzrokovati slabiji dotok kiseonika u krvne sudove mozga i samim tim glavobolju. Disanje grudnim košem poboljšava se snabdevanje kiseonikom svih krvnih sudova.

Sedite i ruke položite na rebra. Udahnite i pratite kako vam se širi grudni koš. Zamislite da je to balon koji se puni vazduhom dok udišete, a koji ćete zatim polako izduvati dok izdišete.

Rešite se migrene

Naizmenično joga disanje

S obzirom na to da je glavobolja posledica disbalansa životne energije, od velike pomoći mogu biti lagane vežbe disanja.

“Surya Chandra Bhedana Pranayama”, tehnika kojom se pročišćavaju energetski kanali, uravnotežuje protok energije između desne i leve polovine mozga, odnosno tela,  te simpatičkog i parasimpatičkog  nervnog sistema.  Evo kako se sprovodi:

Levom (mesečevom) stranom tela, od vrha stopala do korena nosa protiče lunarna energija, dok desnom (sunčevom) stranom, u obrnutom pravcu protiče solarna energija. Kada udišete kroz desnu nozdrvu, a izdišete kroz levu, solarna energija se pokreće ka levoj moždanoj hemisferi.

Ako udišete kroz levu nozdrvu, a izdišete kroz desnu, lunarna energija ide ka desnoj hemisferi i životna energija se vraća u ravnotežu, što, posledično, opušta nervni sistem, smanjuje napetost u mišićima, a samim tim i ublažava glavobolju.  Ova pranajama je jedna od najznačajnijih vežbi disanja koje pruža joga, budući da iznova uspostavlja ravnotežu baza i kiselina u organizmu.

Nema kontraindikacija, pokazala se veoma korisnom, pa je možete izvoditi više puta u toku dana po desetak minuta, bilo gde i bilo kada.

Važno je da tokom vežbanja ispravite kičmeni stub, opustite ramena, ruke oslonite na butine, a teme glave podignete prema gore. Moguće je vežbati i u sedećem položaju – u turskom sedu, ukrštenih nogu, ali i na stolici…

NASTAVAK PROČITAJTE U BIO zelena medicina magazinu! 

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here