Home Preventiva DA SE VIŠE NIKAD NE RAZBOLITE…

DA SE VIŠE NIKAD NE RAZBOLITE…

849
0
SHARE

Da li ste spremni za najzdraviju godinu u svom životu? Otkrijte šest manje poznatih načina da podignete imunitet. Uvrstite ih u svoju svakodnevicu i zauvek zaboravite na dosadne virusne i bakterijske infekcije.

Jesen je skoro počela, sve manje vremena provodite na svežem vazduhu, ređe se izlažete dragocenoj sunčevoj svetlosti, a duže boravite u zatvorenim prostorijama, koje su savršeno okruženje za širenje virusa.

Zato je pravo vreme da pripremite organizam za nalet štetnih mikroorganizama i da sa što manje zdravstvenih problema pregurate sezonu učestalih respiratornih infekcija i gripa.

ISTEZANJE PRSTIJU pokreće mehanizme samoizlečenja

Ako samo jedan minut u toku dana posvetite masaži prstiju, smanjićete rizik od sezonskih infekcija za čak 35%. Doktorka Liza Rankin sa Univerziteta u Majamiju, autorka knjige “Um je jači od medicine”, objašnjava da stimulisanjem određenih tačaka na prstima može da smanji proizvodnju kortizola, hormona stresa, koji slabi imunitet. Ali to nije sve, navodi ona.

Ova jednostavna mini-masaža aktivira mehanizme samoizlečenja u vašem telu koji pomažu beli krvnim zrncima da se mnogo brže izbore sa štetnim mikroorganizmima. Stoga, šta čekate? Počnite odmah. Dok čitate magazin, udobno se zavalite u fotelju i lagano istežite i pritiskajte prste  desne, pa onda i leve ruke.

ISPIRANJE GRLA ULJEM NANE uništava bakterije i sprečava upalu grla

Ako tri puta dnevno grgoćete razblaženo ulja nane, za 40% ćete smanjiti rizik od pojave respiratornih infekcija. Odlično rešenje za prve jesenje dane, zar ne?

Naučno istraživanje čiji su rezultati objavljeni u Američkom žurnalu preventivne medicine pokazalo je da ova lekovita tečnost poseduje svojstva veoma moćnog antiseptika, odnosno da je sposobna da uništi bakterije pre nego što stignu da prouzrokuju upalu grla i dovedu do bolesti disajnih organa. Kako se priprema?

U bočicu sa 100 ml vode dodajte jednu kap ulja nane. Dobro promućkajte. Ovako pripremljenom mešavinu mućkajte po ustima i grlu, pa potom ispljunite. Tečnost nemojte gutati da štetni mikroorganizmi ne bi dospeli u vaš organizam.

KONZUMIRANJE KEFIRA I KUPUSA jača odbrambeni sistem

Sluzokoža svih sistema u organizmu koji su u kontaktu sa spoljnom sredinom – a to su gastrointestinalni, urogenitalni i respiratorni sistem – prekrivena je dobrim bakterijama.

Međutim, njihova odbrambena funkcija u borbi s lošim mikroorganizmima i toksičnim supstancama može biti dovedena u pitanje, naročito u slučaju zaraznih bolesti nastalih usled klimatskih promena, neravnoteže u ishrani i dužeg, preteranog fizičkog ili psihičkog napora. Stoga, u ovim situacijama treba pribeći dodacima ishrani na bazi probiotika (ili dobrih bakterija).

Švedska studija je pokazala da su najmoćniji probiotici koji sadrže Lactobacillus acidophilus i Lactobacillus plantarum, dok poljski naučnici tvrde da fermetisana hrana, kao što su kefir i kiseli kupus, može ojačati otpornost organizma na respiratorna oboljenja.

Naučnici s Univerziteta u Floridi dokazali su da tri određene vrste probiotika – Lactobacilus gasseri, Bifidobacterium bifidum i Bifidobacterium longum – jačaju odbrambeni štit organizma, posebno kod starijih ljudi.

NASTAVAK POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu!

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here