Home Formula zdravlja Čudesni svet semenki!

Čudesni svet semenki!

669
0
SHARE
semenke

Susam, lan, suncokret, čija i bundeva obiluju korisnim materijama koje deluju terapijski i preventivno na brojna oboljenja. Treba li vam još razloga da biste ih uvrstili u jelovnik?

Zbog visokog procenta belančevina, minerala, vitamina, enzima, masti i ugljenih hidrata semenke predstavljaju važan deo svakodnevne ishrane. Odličan su izvor energije, pa se naročito preporučuju osobama koje se izlažu fizičkom i intelektualnom naprezanju, ali i svima koji vode računa o zdravlju.

Takođe, mogu biti od velike pomoći u čišćenja creva, detoksikaciji organizma i eliminaciji suvišnih kilograma. Najbolje je koristiti ih u sirovom stanju ili u obliku klica, kad se njihova hranljiva i lekovita vrednost višestruko povećava. Dobro se kombinuju sa žitaricama, mahunarkama, povrćem, medom, suvim i jezgrastim voćem, a pravilan izbor ovakvih mešavina veoma je važan za kvalitetno varenje i maksimalno iskorišćavanje hranljivih materija kojih u semenkama ima u izobilju.

SUSAM

Za jake kosti
Susam je bogat oleinskom i linolnom masnom kiselinom, te proteinima visoke biološke vrednosti. Dobar  je izvor bakra, mangana, magnezijuma, kalcijuma, gvožđa, vitamina B1, cinka i vlakana. Semenke susama sadrže i lignane, fitohemikalije koje snižavaju holesterol i krvni pritisak, a ubrajaju se u fitoestrogene koji pružaju zaštitu od tumora osetljivih na hormone (karcinom dojke).

Pozitivno delovanje lignana kao fitoestrogena pokazalo se i u slučaju ublažavanja tegoba izazvanih menopauzom. Dokazano je da susam štiti jetru od oksidativnih oštećenja, dok bakar iz ove namirnice ublažava bolove i upale izazvane reumatoidnim artritisom.

Sadrži sedam puta više kalcijuma od mleka, te je odlično sredstvo za održavanje optimalne gustine kostiju i prevenciju osteoporoze. Visok procenat cinka svrstava ove semenke u namirnice koje imaju važnu ulogu u očuvanju zdravlja prostate. Dragoceni sastojci bolje će se apsorbovati ako se semenke susama zgnječe ili samelju.

Kako se koristi: Susam treba jesti presan jer prženje smanjuje nutritivnu vrednost a seme postaje gorko i, ukoliko se pretera, može doći do stvaranja sezamola – koji ima kancerogeno dejstvo. Možete ga stavljati u jogurt, supu ili salatu, hleb, pogaču, desert.

lan semenke

LAN

Jača srce

Laneno seme vekovima se koristilo u narodnoj medicini, a danas se zna da svoju lekovitost prevashodno duguje visokom sadržaju omega-3 masnih kiselina.

Pokazalo se kao moćan saveznik u borbi protiv bolesti srca i pojedinih vrsta kancera. Da bi se hranljivi sastojci iskoristili na najbolji način, seme treba samleti – ukoliko se pojede celo, samo će “protrčati” kroz stomak.

Ovo je jedan je od najboljih i najbezbednijih prirodnih laksativa: s jedne strane, omekšava sadržaj creva, a s druge “podmazuje” njihove zidove i  olakšava izbacivanje stolice. Svakodnevan unos jedne do dve kašike mlevenih semenki doprinosi kvalitetu kose, kože i noktiju, jačanju mišića, snižavanju holesterola i povišenog krvnog pritiska, ali i u slučaju angine pektoris, divertikulitisa, endometrioze i psorijaze.

Seme lana stimuliše estrogen u menopauzi, snižava rizik od pojave raka dojke, debelog creva i prostate. Osim mleveno, danas se često koristi i u obliku ulja koje sadrži 57% više omega-3 masnih kiselina od ribljeg ulja.

Kako se koristi: Dovoljno je svaki dan popiti po čašu mlake vode sa 2 kašičice lanenog semena koje se ostavi da odstoji u čaši tokom noći.

SUNCOKRET

Usporava starenje

Zahvaljujući brojnim lekovitim i hranljivim svojstvima, suncokret zauzima sam vrh liste supernamirnica. Njegove semenke najbolji su izvor vitamina E, antioksidansa čiji sastojak tokoferol ima važnu ulogu u sprečavanju bolesti povezanih sa starenjem, pre svega kancera i kardiovaskularnih oboljenja.

Zbog optimalnog sadržaja esencijalne linolne masne kiseline, vitamina E i proteina, redovan unos suncokretovih semenki vlaži suvu i dehidriranu kožu, a pomaže i u lečenju ekcema i drugih kožnih oboljenja. Važno je napomenuti da se pržene i slane semenke suncokreta ne ubrajaju u zdravu hranu. Trebalo bi ih jesti u sirovom stanju, kao dodatak jelima od žitarica ili kao zdravu grickalicu.

Kako se koristi: Pomešajte dve kašičice suncokreta s jogurtom i stavite ih u salatu ili jednostavno grickajte sirove semenke.

NASTAVAK POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu!

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here