Home Aktuelno Bolji vid bez naočara

Bolji vid bez naočara

629
0
SHARE

Pomoću Bejtsovih vežbi moguće je izlečiti slabovidost, ili je pak ublažiti. Bitno je samo redovno praktikovati njegovu očnu gimnastiku!

Američki oftalmolog, doktor Vilijam Bejts verovao je da optička pomagala zapravo kvare vid, pa je čitav radni vek posvetio pronalaženju prirodnih načina za lečenje slabovidosti. I bio je više nego uspešan  u tome.

Zahvaljujući vežbama koje je smislio, na hiljade ljudi širom sveta uspelo je da ostavi naočare i kontaktna sočiva. I ne samo to. Prema njegovoj ideologiji napisane su mnoge knjige. Predstavljamo vam Bejtsova najvažnija otkrića i vežbe, pa odlučite hoćete li primenjivati njegovu očnu gimnastiku.

Vid je promenljiva kategorija

Ovaj oftalmolog bio je ubeđen u to da se fizičko i emocionalno stanje odražavaju na vid. Ali do ovog zaključka nije došao slučajno. Naprotiv, posmatrajući promene na površini oka kod svojih pacijenata kroz retinoskop, primetio je da one ne izgledaju isto kad osoba radi nešto što voli i nešto što ne voli. Drugim rečima, onda kad je umorna, zabrinuta, zbunjena…

odnosno odmorna, opuštena i koncentrisana. Prateći dalje ovaj fenomen, shvatio je da se jasnoća vida kod jedne osobe menja u zavisnosti od njenog ukupnog (fizičkog i emocionalnog) stanja, ali i da se na vid, kao na promenljivu kategoriju, može uticati. Organizovao je naučnu studiju o ovom fenomenu (ujedno i prvo oftalmološko istraživanje ovog tipa), te potkrepio svoja otkrića dokazima.

 

Celovit pristup problemu

Shodno tome, Vilijam Bejts kreirao je koncept vežbi koje istovremeno deluju na otklanjanje psihofizičke napetosti i jačanje očnih mišića, to jest bistrinu vida. Evo koje je vežbe preporučivao svojim pacijentima, ali i kolegama lekarima.

 

Dlanovanje

Najznačajnija vežba kojom treba započinjati očni trening, a koja otklanja psihofizičku napetost i, samim tim, napregnutost očnih mišića jeste dlanovanje.

Kako se izvodi? Smestite se udobno u fotelju ili stolicu s naslonom, a zatim se opustite koliko god je to moguće i sklopite kapke. Levo oko preklopite levim dlanom, a desno – desnim, ali nežno, bez pritiskanja, tako da vam nos ostane slobodan. Laktovima se oslonite na kolena (što je preporučljivija varijanta), ili na sto. Ostanite u tom položaju 10 do 20 minuta, osim ako nemate glaukom – u tom slučaju, dlanovanje ograničite na četiri do pet minuta kako vam se ne bi povisio očni pritisak. Dok izvodite vežbu, ne mislite ni o čemu – prepustite se crnilu. Znajte, što vam je boja pred očima tamnija, to je terapijski učinak bolji. Ukoliko ne uspete da odagnete brige i loše misli, primenite tehniku kreativne vizualizacije. Zamišljajte da razgledate pećinu ili podzemni tunel čiji su zidovi prekriveni oniksom (crnim dragim kamenjem), te da je svaki kamen crnji od onog prethodnog.

 

Njihanje

Ova vežba takođe doprinosi opuštanju očnih živaca, pa je stoga treba raditi na početku treninga, odmah posle dlanovanja.

Kako se izvodi? Stanite uspravno, razdvojte stopala za tridesetak centimetara, a ruke opružite uz telo. Zatim polako njišite čitavo telo u jednu pa u drugu stranu – kako se njiše i klatno na satu. Ali pazite da ne odižete celo stopalo, već samo petu. Za to vreme, 60 sekundi držite oči zatvorene, 60 sekundi otvorene – i tako u krug, dok ne završite vežbu. A preporuka je da je radite pet do deset minuta.

 

Treptanje

Kao dodatni način opuštanja mišića koji kontrolišu očnu jabučicu i očnih nerava, ovaj vrsni oftalmolog savetovao je treptanje.

Kako se izvodi? U suštini, ovde nema nikakvih saveta o načinu treptanja. Trepćite redovno, kako to inače radite, samo to činite svesno i s naporom svakih deset sekundi. Vežbajte do pet minuta.

Sunčanje

Bejts je verovao da sunčanje poboljšava prokrvljenost očiju, a samim tim i vid, pa je preporučivao da pogled bude uperen ka suncu.

Kako se izvodi? Zabacite glavu unazad, zatvorite oči i lagano pomerajte glavu u levu pa u desnu stranu – dokle god možete, kako bi vam sunčevi zraci padali na sve delove očiju podjednako. Vežbu radite desetak minuta.

Bonus savet: Tokom proleća i leta vežbajte do devet ujutru ili posle 18 sati, kad je indeks zračenja najniži.

 

Pljuskanje hladnom vodom

I ova vežba poboljšava prokrvljenost očnog tkiva i očnih nerava, te poboljšava vid.

Kako se izvodi? Napunite šake hladnom vodom i žustro ispljuskajte zatvorene oči s razmaka od oko pet centimetara. Postupak ponavljajte tri do pet minuta.

Bonus savet: Još je delotvornije kad oči pljuskate hladnim čajem od biljke po imenu vidac. Vilijam Bejts smatrao je da ova lekovita biljka oporavlja bolesne i umorne oči, pa je pacijentima često preporučivao da je koriste – i spolja i iznutra….

NASTAVAK POTRAŽITE U BIO zelena medicina magazinu!

STARE BROJEVE POTRAŽITE NA SAJTU novinarnica.net

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here