Home Zelena medicina Banana za bolje sportske rezultate

Banana za bolje sportske rezultate

351
0
SHARE

Naučnici su analizirali uzorke krvi 14 profesionalnih biciklista koji su bili podvrgnuti specijalnom testiranju.

Prva grupa dobila je čašu pića bogatog ugljenim hidratima a druga polovinu banane, što su konzumirali svakih 15 minuta tokom simulirane trke u trajanju oko tri sata. Rezultati istraživanja objavljeni u časopisu ”Plus One” pokazuju da se grupa koja je jela bananu pokazala uspešnijom.

Naime, to voće sadrži više hranljivih sastojaka nego napici namenjeni sportistima, imaju zdraviju kombinaciju prirodnih šećera i dodatnu dozu antioksidanasa, pritom uspešno regulušu metabolizam i drže krvni pritisak pod kontrolom. Zahvaljujući tome što sadrži mnogo kalijuma, konzumiranjem banane izbacuje se natrijum, koji se ponaša kao prirodni diuretik, odnosno podstiče izlučivanje mokraće.

Na taj način krvni pritisak se smanjuje, što pogoduje srcu, jer mišić ne mora snažno da radi da bi pumpao krv kroz telo. Unosom namirnica koje sadrže ovaj mineral za 21% smanjuje se rizik od moždanog udara. Banane obiluju i skrobom koji organizam lako probavlja, čime se prirodno suzbija apetit, jer osećaj sitosti traje duže. Zelena banana srednje veličine sadrži oko 12,5 g, dok zrela voćka ima oko 5 g te supstance.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here